Grönt är skönt

Idag tog bilen oss till Rosendals trädgård, härligt vackert. De har även den trevliga butiken där de säljer egenproducerat och ekologiska matprodukter, tvålar, textilier, keramik m.m. Mycket vackert alltså.

När vi kände oss nöjda där så gick färden vidare, fast nu utan mål… Och som av en slump så hamnar vi vid Ulriksdals slott. Wow vilket ställe lugnet, grönskan, härlig lunch med ett glas läskande rosé mmm gott.
Tänkte att vi får väl ta en koll i slottsträdgården och vad finner vi? Ulriksdals handelsträdgård oj oj oj vilken fröjd. Jag skulle kunna gå där i timmar, men benen ville inte dom tyckte det räckte nu. Vila vila snälla kärring skrek dom till mig:)
Nu är det bara så att ska man till sthlm. så får det faktiskt ingå en utflykt till Ulriksdal. Ja det var allt för stunden, nu ska jag vila lite för att sedan njuta av lite champagne tillsammans med min underbara make.

Lite inköp blev det allt på Ulriksdal
Visst är den söt denna lilla vattenkanna:)
Sköna o lugn dagar önskar jag er
Carolina
Kommentera

