Underbart

Ja då har man haft ännu en underbar dag här i Stora staden. Idag höll vi oss på söder, shoppa lite kläder till den goe gubben (välbehövligt). Ja jag fick komplimang för mina baggy byxor, så då var ju gubben tvungen att prova kläder för att sedan falla i fällan och genomföra köpet. Det var en duktig försäljare, tur att det var en herrbutik annars skulle det skrika ur kortmaskinen: ”Ingen täckning”:)

Tillbaka för att vila benen efter dagens strosande, men först ett stopp för att fixa lite skruv till en tavellist som ska få några krokar. Runt hörnet från lägenheten ligger en Järnia butik, massor av roligt. Jag vet men det är roligt med verktyg, järnstänger och lite allt möjligt, hjärnan går igång:) hmm det lät väl lite galet men ja ja tolka det som ni vill.
Tillbaka i lägenheten, ska skruva i de fina krokarna men gissa brorsan har inte lämnat några verktyg här. (skärpning hörru):) Så nu får det följa med hem för att sedan skickas upp till Sthlm. ingen. Nåja dags att vila benen och njuta ett glas Rosé.
Ja en 20 min. fick räcka, dags att ge sig ut igen denna gången utan gubbe. Fick shoppat säkerhetsnålar kul tänker ni, men jag var ju tvungen byxorna kana ju ner, inte så roligt att visa kärringtrosorna… Några fina band blev det faktiskt oxå, sådeså.
Sen strosade jag vidare, tillslut hamna jag uppe vid Sofia kyrkan, oj oj oj vilken plats helt underbart. Nästa gång om vädret tillåter får det bli picknick där i det gröna. Caja du kommer älska den platsen:) Nåja till slut var jag tillbaka hos gubben i lägenheten.
Dags att ge sig ut igen, denna gång för att käka. Hamnade på Züla Bar, hur bra som helst vilken service. Denna kväll inget rosé, men drink efter maten Cuba libre. Ja detta var allt om vår lilla barnfria semester. Helt underbar och välbehövlig men man längtar allt efter de goa ungarna nu. Märkte det om inte annat på att helt plötsligt sitter vi och kollar in alla bilder och inspelningar av dem på mobilerna.:)

Godnatt och tack för idag
Carolina

Kommentera

