Dansa mera

Godagens på er. Solen lyser och det är 15 grader ute, det blåser inte fullt så mycket… Det har stormat en del de här sista dagarna, så tröttsamt. Idag får det bli en tur till Hyppeln och hälsa på lillsyrran och ungarna. Den stora trollungen blev ju hur glad som helst. ”Ja kusin Tuva, jag älskar Tuva”. Visst är det underbart med deras spontana uttryck. 
Denna veckan verkar jag inte få gjort något vettigt alls, är mest trött. Men det är klart det måste väl vara viktigare att slappa och umgås:). Någon som har några förslag på vad jag ska bli när jag blir stor?:) Hjärnan börjar bli lite stressad över vad jag ska jobba med. Hjälp! börja söka jobb hur gör man… har inte gjort det sen jag var ung… hjälp.
Ja det återstår att se hur resten av livet ska bli, ingen idé att stressa ihjäl sig för något som man inte har en aning om. Så nu tänker jag och trollungarna ta en svängom här på ”dans”golvet. Alla borde ta sig en svängom hemma, ensam eller flera. Det är otroligt skönt för kropp och hjärna. Så när ni kramas kan ni passa på att gunga lite med resten av kroppen. Pinsamt… ja tycker du det i ditt eget hem då är det verkligen något att öva på:)
Nu har jag skrivit massa nonsens så det räcker, iallafall för nu…
Danskramar
Carolina
3 thoughts on “Dansa mera

  1. Ja,det är jag. Blev så sugen på dip härom dan,så jag kollade efter den.Såg då hänvisningen hit. Blev jätte inspirerad både att virka matta och sy.Rekommenderar ett besök på Stoff och om du inte redan varit där o köpt tyg. kram Elin

  2. hej,förstår vad du menar med stressen över jobb,känt den lite då o då.Kommer då på att det är ju precis det här jag vill göra nu att va med barnen och pyssla i hemmet.Det andra med jobb o sånt kommer när det är tid för det och nåt oemotståndligt dyker upp.Många kramar Elin J. PS. blev så glad när jag hittade denna blog.

Kommentera

