Min myrten… snyft…

Träden avslutar denna sommarsäsong med otroligt vackra färger, nästan som att de hyllar årstiden som varit och den som kommer med en färgsprakande fest. Nu ska de in i vila gå för att samla kraft till nästa år. Tänk om man kunde det… men men så är det ju inte riktigt. Är lite deppig för min vackra stora Myrten verkar inte bara gå in i en vintervila utan i en total vila.:( Jag har inte haft orken att muntra upp den, kanske är det därför den tappat sin ork. Jaja inte mycket att göra för inte hjälper det att gnälla över detta, känns bara så för stunden. Som sagt har jag ju inte skrivit på ett par dagar, för ibland finns det inget där uppe på kontoret. På detta kontoret förstår ni är det mest en massa tänkande men lite verkstad. Vill mycket men kan lite alltså:)
Nu skiter vi idet och skriver om något annat tycker jag:)
Tuva är här och hälsar på Olly idag, dom är ute och leker, samlar löv, tjoar och tjimmar. Undra när grannarna kommer och klagar över alla rop och skrik… gör de nog inte, tycker nog bara det är härligt med glada ungar som livar upp här i tögan (dimma). Den lilla Malvina ville farmor låna idag, och det var skönt för den tråkiga morsan som är lat och slapp.
Jag fick iallafall gjort våfflor till lunch åt de stora. Värmde hallon på spisen med hackad citronmeliss i, och vips så fick de lite hallonsylt/sås till våfflorna. Senare idag är tanken att vi ska göra rödbetschips, hoppas det blir mer en en tanke. För det skulle vara gott till fredagsmyset.
Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe och slappa i soffan…  Ja just det här kommer några bilder jag tog i trädgården igår. 
Visst är spindlarna helt fanstastiska på att väva, bra att ha i hemmet oxå för den delen. Dom hjälper oss att städa bort vissa små djur, t.ex. mal och sådant som gärna vill smaska på våra textilier. Som ni ser så blommar några lavendel, det är sticklingar som jag tog i våras från den stora lavendel häcken.
Ja gör nu som jag tänker göra när gubben kommer hem, kramas kramas för att fyllas med kärlek och glädje.
Alltså glöm inte ge kärlek och respekt till de dina.
Kramar från den lata
Carolina
Kommentera

