Återvinning är bra

Då var det Måndag igen och ännu en helg har passerat, här sitter jag och precis har blivit barnledig. Barnen ville åka hem till farmor och leka en stund nu på eftermiddagen. Så nu dricks det kaffe och tänkte att nu kan jag skriva några rader i lugn och ro. Hoppas även hinna med en sväng till soffan, har hört att det är bra att provligga den ibland.:) 
Annars så händer det inte så mycket (skönt), har sorterat lite i all bråte i källaren. Av det som inte åkte till tippen idag kanske får åka dit en annan gång. Jag är hopplös på att samla på mig bra att ha saker… Men faktiskt ibland blir det ju bra, som igår så satte jag gubben på att fixa ett litet mini skrivbord till den minsta trollungen. Det är inte riktigt färdigt än men gulligt blir det, saknas en hylla/överliggare och lite färg på bordsskivan. Och hela bordet är återvinning, visst är det bra. Det är faktiskt roligt att skapa av det man har, eller av sådant som andra har tröttnat på. Men som ni vet vid det här laget så är det ju tusen ideér och lite verkstad. Det går så mycket tid till att tänka ut hur. När man har en bild i huvudet så verkar det ju enkelt men så sätter man igång och då kommer man på att man inte bemästrar allt. Det ska snickras, sågas, sys, svetsas, lödas, gjutas, virkas m.m. Så ni fattar att det kokar över här ibland. Ja ja någon gång kanske man kan lära sig alla dessa olika sysslor iallafall lite grundtekniker vore bra:). 
Kommer snart ska bara hämta en kopp kaffe…
Nu är jag tillbaka, det blev några småkakor oxå. När jag gick ut i köket nu så blev jag  påmind om att jag håller ju faktiskt på och torkar hyber (Nypon) i ugnen. Det luktar så gott när man gör detta. Nu tror ni att jag ska göra hybesôppa (nyponsoppa) men se det är jag inte så förtjust i, utan jag ska ha dem till olika dekorationer tänkte jag.
Uppdaterar med bild på mini skrivbordet lite senare, för nu kom gubben hem. Så nu har jag vuxen sällskap, vi hörs senare.
Ja just det glöm inte varma kramar till alla
Kramis från Carolina
Kommentera

