Loppisfynd och tårtbak

Jösses vad en vecka går fort, har inte hunnit med att sitta vid datorn och skriva om ditten och datten. Men nu så  finns det en liten stund över, barnen har somnat och gubben slappar framför teven.
Ja i veckan som gått så har det väl inte hänt så värst mycket, men i helgen så har trollungarna varit hos min storasyster och hennes familj. Jag och gubben har varit och njutit av helgen i Grimeton. På lördagen åkte vi runt till några olika second hand och loppisar, hittade väl några små grejer men inte så värst mycket. Fick tag på en docksäng som var väldigt gullig, en liten lampfot till Olly och en vägglampa som jag tror kan bli fin i köket. Ja just det en mycket söt liten spegel oxå men den hänger i Grimeton, har inte bestämt om den ska vara där eller här. Köpte även en mini skomakarlampa i keramik som vi hängde upp där. Blev väldigt fin där. 
På eftermiddagen medans gubben grillade så blev det lite snickrande, och vips så hade vi skapat en väldigt fin kökshylla. Jag missade att ta kort på den tyvärr, så det får jag göra nästa gång vi åker ner. Fin blev den iallafall. Ja idag fixade jag och fabror P. två tårtor, han vispade och fixade med krämer och grädde. Jag ordnade med dekorationen och självklart var det godis på båda, Det blev en princess och en maräng tårta. Självklart missade jag att fota dessa. Tårtor ska det ju vara om man håller kalas även om det bara är ett litet sådant. Grattis P. några timmar i förskott.:) Tack även för helgen, alltid lika mysigt och härligt att få komma till dig och tomtarna…
Ja mina vänner nu avrundar vi här för det är dags att kolla på Starke man.:) Några få bilder har iallafall fastnat i kameran, de ser ni här.
 Vacker höstdag i Grimeton
 Den fina docksängen inhandlad i en second hand butik
 Här får ni se hur den minsta trollungens skrivbord ser ut, inte riktigt färdigt än men målas görs det ändå:)
Just det har ju missat att säga att jag och syrran min lämnar ner lita av vad vi skapar till NOOK, galleri & butik. som finns i Hönö klåva. När vi skapar så är det av både Nytt och Nött. Som här underbara små hurtsar med ljushållare. Tycker att de har en underbar känsla, och helt rätt patina:)
Missa nu inte att luta er mot varandra i soffan och njut, skratta och njut igen.
Kramisar på er
Carolina
Kommentera

