Storm i advent

Nu har det väl stormat så det räcker, vi har klarat oss bra. Men det riste bra på ovanvåningen, tyckte det var lite läskigt när sängen börja röra på sig, snacka om att gamla hus vajar i storm. Olly kom och kröp ner jämte mig så vi somnade gott ihopkurade tillsammans, så mysigt så. 
I Lördags så var jag och hjälpte min vän Reneé i hennes butik, Galleri Nook som finns i Hönö Klåva. Denna helgen var det ju ”Skärgården i Advent” på Hönö. Det var många ljusdekorerade butiker, sjöboer och feskebåda. Jättefint. Tyckte synd om dem och allt jobb de lagt ner, när man varnade folk att ta sig ut till öarna (p.g.a. färjor som kan sluta gå) på söndagen. Jag hoppas att det ändå var några själar som vågade sig ut ur husen för en tur på hönö och i dess butiker. Kransar hade jag med ner till klåva för försäljning, och i denna vecka ska jag in till Eklanda (Mölndal) för att lämna kransar till storsyrrans vänner. Roligt när kransarna blir uppskattade. 
Ja nu ska jag fixa färdigt trollungarna för en gungande tur över till Hôppel. Vi hörs snart igen. Hoppas jag.
Kram 
Carolina
Dagens läxa: ni ska säga ”härligt härligt” minst 5ggr.  prova iallafall nu ett par ggr. det är inte så svårt eller hur, men det känns bra och man blir lite full i skratt.:)
Kommentera

