Julen är här, tiden då vi alla tänker på varandra… eller?

Nu är det jul här i vårt hus, julen har kommit… eller… vet inte. Nu har iallafall granen kommit in och tomtar placerats ut, lite tidigt är det men är man inte hemma under julhelgen så får det göras lite tidigare. Nu återstår det att klä granen oxå och det är ju inte gjort i en handvändning. Våran gran blir stajlad på lite gammeldags vis, en salig blandning alltså. Det är änglar, tomtar, fåglar, prismor och massa olika slags julkulor. Ska försöka fixa en bild på den när den är klädd i sin juleskrud.:) 
I köket har det kommit upp julgardiner, fyndade två rödrutiga längder på loppis/second hand för 20 el. 40kr. Efter att ha klippt och sytt lite så blev det gardiner till alla 3 fönstren. 
Idag har vi haft det väldigt mysigt, det har varit fullt hus. Syrran med sina ungar så klart och morsan kom en sväng. Men det bästa och härligaste besöket var ändå från en kär vän och det var evigheter sen vi fikade och tjötade ihop. Men man bara hoppar på tåget och fortsätter som om det var igår man träffades senast. Tänk vad härligt det är med vänner som man kan bara vara med och timmarna flyter iväg. Hur mysigt som helst.:) See you soon M.
Är inte riktigt färdig med julklappsbestyren ännu, men jag håller hoppet uppe om att finna de sista imorgon, då bär det iväg på shoppingrunda med lillsyrran. Vid kris så ska jag även in till stora staden på Onsdag för att strosa och kolla på julskyltningar med gubben och den stora trollungen.
Nä nu kan jag inte sitta här och gagga mera, här finns ju lite av allt möjligt att göra i detta hus. Hmm ska man jaga dammråttor tro… vi får se… kändes väl så där inspirerande. Vet ni vad jag önskar mig i julklapp en robot dammsugare, finns visst några som ska vara bra… Snälla tomten jag önskar mig verkligen det, men om du nu har skaffat andra klappar till mig så gör det ingenting:), för då sparar jag till en sådan. 
Julstökiga kramar
Carolina
P.s Ge närhet och omtanke idag, för du vet aldrig hur morgondagen ser ut. Tänd ett ljus nu i advent och skänk en tanke till dem som är dig kär antingen de är här eller där.
Kärleken är evig…
Kommentera

