Olivträd

Hoppas ni haft/har en glad och trevlig påskhelg. Jag och familjen firade långfredagen och påskafton i Onsala, hos bror med familj. Supertrevligt, mysigt och alldeles alldeles underbart:)).

Nu har vi flyttat fram klockan och kvällarna blir bara ljusare och ljusare. Man känner och längtar efter våren och dess grönska. Min svägerska hade köpt ett stort Olivträd på Särö Handelsträdgård, kände genast att jag behövde ett nytt:). När vi åkte hem idag så stannar helt plötsligt gubben bilen, jag tittar upp från mitt instagrammande och där ligger det… Handelsträdgården… Olivträd fanns det några kvar, jippi jag har nu ett vackert olivträd som får stå för våra 1:a förberedelse inför den grönskande våren. Billigt var det oxå halva priset, 440kr.

Så har vi det här med den kluriga skötseln. Hos Almaregården hittade jag lite råd på hur man ska ta hand om sitt Olivträd. Så nu hoppas jag att det kommer klara sig.

Så tag nu av vintervantarna och släpp de ”gröna fingrarna” fria:))
Kram Carolina

20130331-222453.jpg
Svägerskans fina Olivträd

20130331-222605.jpg

20130331-222649.jpg
Och här ser ni mitt:)

Kommentera

