Skärgårdsidyll

Nu har jag varit och hälsat på hos en god vän, som bor på Fotö. Supermysigt:). När jag ska ta bilen och åka hem så slås jag av en tanke.

Vi omges av vackra vyer, klippor och hav. Vi måste väl bo i en skärgårdsidyll, eller?
Men är det verkligen en idyll bara för man bor på en ö.
För att vara en idyll så tycker nog jag att samhället oxå ska bidraga till detta. Öckerö kommun vill gärna vara en ”modern” kommun. Det kan ju vara på gott och ont ibland.
Strunt samma, bara tankar som flyger förbi.
Nu njuter vi resten av dagen här i vår skärgårdsidyll:)

Kram Carolina

20130407-144100.jpg

20130407-144243.jpg

2 thoughts on “Skärgårdsidyll

  1. Jag tycker att vår kommun tappat sans och förnuft när det gäller nybyggen. Kan ingen hindra arkitekten som tror att fyrkantigt och grått är vackert? Det borde vara lag på att bygga så att det passar in i den gamla skärgårdsmiljön!

Kommentera

