Blir du glad av prickar?

Vet inte vad det är med mig, jag har blivit pricktokig tror jag. Började i förra veckan, såg prickar på någon bild (på pinterest säkert), så nu letar ögonen efter prickar. Vad är det då med dessa prickar som lockar mig? Jag funderade och kände efter, och har kommit fram till att prickarna gör mig glad:) Barnsligt glad kanske. Men visst är det lustigt hur olika mönster kan få oss att känna.
Kolla nu på dessa bilder och känn efter om de ger dig en feelgood känsla.:)

20130508-202611.jpg
Här är tapet ”Callie” från Ellos som känns helt rätt tycker jag. Får fundera på var jag skulle kunna sätta upp den, och i vilken färg.

20130508-203056.jpg
Sen så vill man ju somna med ett leende på läpparna oxå. Så jag siktar in mig på bäddsetet ”Stenklöver” från IKEA. Att det är rött med vita prickar, gör ju inte saken sämre (tycker om rött). Skulle även vilja ha ett med röda prickar på vit botten, men det får jag hitta hos någon annan. Det är ju roligt med metervara oxå, här ser ni tyg ”Hildis” från IKEA. Där även det flerfärgade tyget ”Fredrika” kommer från. Nu är ju inte detta bara prickigt, men det utgår från cirkelformen och ger mig en glad känsla.:)
Får du några feelings för olika mönster? Berätta gärna i en kommentar.
Kram
”Pricksjuka” Carolina
Bilderna är Ellos och Ikeas egna.

Kommentera

