Rosenrummet

Godmorgon på dig, hoppas du sovit gott.

Jag har nu rensat på pyssel/arbetsbordet. Det var belamrat med massor utav pelargoner, några tvålar och mycket mycket mer. Men nu blev det röjt, så skönt. Nu kanske man kan få pysslat lite mer:)
Fick upp en tavellist från IKEA oxå, som är perfekt till bandrullarna.
Tapeten i rosenrummet (kallar det så) sattes upp av min mans farmor och farfar. Vet inte vad det är, jag har jättesvårt för att måla/tapetsera över den. Den är sliten på sina ställen men den får hänga kvar ett tag till:).
Nu några bilder:

20130518-210336.jpg
Detta är vad jag ser, när lyfter upp blicken från pysslandet. En liten del av vår bergstomt.

20130518-210815.jpg
Här ser ni tavellisten från IKEA. Mycket nöjd får nog bli några till, finns ju mer band:) Ser ni tapeten?

20130518-211232.jpg
Visst är den Underbar denna glasfågel, den kommer från Indiska och är en bevattnings Pippi. Var tvungen att köpa, vissa saker bara är det så med. Tur för mig att det var bra pris.

Njut nu av din Söndag, det ska jag göra.
Kram Carolina

7 thoughts on “Rosenrummet

  1. Hej! Fantastiskt fina bilder du tagit 🙂 ! Är du intresserad av heminredning så kanske du vill besöka vår webshop på http://www.mixhuset.se där vi säljer heminredning, shabby chic, Yankee Candles, presentartiklar, maskeradkläder, Himalaya saltsten och mycket mer därtill! Välkommen att besöka oss och ha en fantastisk dag 🙂 ! Mvh Mixhuset

  2. Rosenrummet, vilket underbart namn på ett rum. Jag hade också behållt tapen, den är jättefin! Och vilken bra ide med att ha bandrullarna på hyllorna.
    Och pelargonier doftar ju så gott 🙂

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram Christina

    • Tack Christina, Pelargoner hör liksom till. Även om man har köpt nya, så känns de som om de står kvar från svunnen tid:)
      Kram Carolina

Kommentera

