Picknick korg och fårskinn

Denna helg har jag och vår ”stora” tjej hälsat på i Grimeton (Hos min fabror).
På fredagen gick vi på skogspromenad, Olly hittade många skorstenar till skogstomtarnas hus:) Ghost han nosade rätt på gamla skelett delar från älg. Jag fann trollstenar… Så man kan säga att vi var bland tomtar och troll:).

I går så tog vi en loppisrunda, utan några fynd tyvärr. Bättre loppisrunda nästa gång kanske.
Fika måste man göra efter loppisrundor oavsett, så vi åkte till Öströö Fårfarm. Vårt fika fick vi i en picknick korg med rödrutig duk. Sen var det bara att finna en go plats att sitta på.
Innan vi åkte tillbaka till grimeton, tog jag mig en titt i deras hantverksbutik.
De har mycket fina produkter, här ser ni några vilja ha saker:)
Supersöta mjuka nallar.

20130525-223441.jpg
Gungfår och fårpallar, tuffa och fluffiga

20130525-223801.jpg
Härliga kuddar, hur trendiga som helst tycker jag.

20130525-224011.jpg
Tittade ju på söta lamm oxå.

20130525-224118.jpg
Så har ni vägarna förbi Tvååker i Halland, ta er då en tur till Öströö fårfarm. Kanske åka med på Lammsafari för att sedan koppla av med mysig fika i det gröna.

Kram Carolina
P.s Deras fårskinnsfällar är jättefina och super mjuka.

2 thoughts on “Picknick korg och fårskinn

  1. Otroligt söta nallar! Påminner mig om några nallar jag sydde för massor av år sedan och nu blev jag så inspirerad, längtar efter sommarledigt… Ser ut att ha varit en fin dag med en härlig utflykt, Hantverk, så gediget och trivsamt 🙂
    Kram Christina

Kommentera

