Skylta med fantasi

Som ni vet så skriver jag om lite av varje här, det är om trädgård, heminredning, olika jobbuppdrag, mitt liv och tips till butiker. Eftersom jag och min syster drev inrednings/Presentbutik i 15år, så finns intresset där. Visst saknar man det ibland. Kontakten med kunderna, styla och bygga upp miljöer i butiken. Kreativiteten som man fick av att tänka ut tema till Skyltningarna i fönstren. Så nu får jag istället ge tips och inspiration åt er med butiker, känns också väldigt roligt. Här kommer lite tänk från mig till er och några bilder jag tog på Formex.

Om man fyller på hjärnan med lite lekfullhet och tänk som går utanför ramarna, så kan det bli hur bra och kul som helst. Så när ni skyltar, möblerar om eller slår in paket i butiken och ni tänker: ”nä så kan man inte göra” Då ska ni ställa er frågan varför, är svaret bara ”för så gör man inte”. Då tycker jag ni ska prova, kan bli hur bra som helst. Blir det inte det så är det ju bara att ändra eller hur. Så ratta in hjärnan till fantasifrekvensen och kör.:)

20130819-205240.jpg
Här har vi en kul exponering av muggar, detta är ett lätt sätt att få in lite rörelse i skyltningen. Man kan ju också göra detta inne i butiken över bordet där muggarna står.  I Västergårdens monter fanns denna inspiration.

 

20130819-205311.jpg
Här fastnade jag för bakgrunden de har gjort till varorna, den ger värme och lockar ögonen till sig. Sen så skulle jag jobbat annorlunda med uppställning av varorna. Men tycker ni inte Rumsgranarna är fina, passar superbra till skyltningar. Bilden är tagen i GUS designs monter.

 

20130819-205354.jpg
I Mateus monter var det stilrent och snyggt uppställt med inslag av fantasifull exponering. Som denna härliga klänning av Hönsnät, tänk er en sådan i ert skyltfönster. Jag kan lova att folk skulle stanna till, bli nyfikna och komma in i butiken. Säkerligen skulle de berätta om den, nämna er butik och vips så har lite lekfullhet blivit muntlig reklam (kanske den bästa reklam man kan få). Visst är det lite svårt att få till men träning ger färdighet och den måste ju inte se ut så här. Tidigt i somras gjorde jag en, modellen blev typ som en 50-tals klänning. Kanske inte världens snyggaste men det gör inget.  Den står förresten i min trädgård fastsatt i järnpinnar, för att få en svävande känsla. Kanske kan ta kort på den ngn. gång.:)

 

20130819-205423.jpg
Och till sist åter en bild tagen i Västergårdens monter. Här får produkterna bilda en fantasifull julgran.  Så ni förstår man kan jobba på många olika sätt med sin exponering. Hoppas ni fått lite inspiration, hör gärna av er om ni har funderingar, vill ha råd eller komma med tips. Mer bilder ifrån Formex finner ni här och här🙂

Jag finns även på Instagram, Fb, Twitter, linkedin och pinterest, följ mig gärna där om ni vill:)

Kram Carolina

2 thoughts on “Skylta med fantasi

Kommentera

