Lekfull trädgårdskonst

Hej på er, nu var det längesedan jag skrev något här. Det har tagit emot att sitta vid datorn, vet ej varför… har knappt istagrammat heller. Tur att man har hund, för då måste man ta sig ut. Det får bli skärpning med detta nu, för att få energi så måste jag ju skapa energi eller hur. Jag har ju två underbart söta ungar som gärna målar och pysslar och det hjälper så det kreativa flödet inte blir tillbommat.

Så nu äntligen ska jag visa er lite av vår Trädgårdskonst som jag lovade i detta inlägget.

20130908-195728.jpg

Här har jag försökt skapa en klänning i hönsnät, blev väl sådär men träning ger färdighet heter det ju. Först så formade jag fram och bakstycke. För att få mer vidd i kjolen så klippte jag till två kilformade stycken och ”sydde” fast med ståltråd på varje sida.

20130908-195804.jpg

Här är barnens små konstverk:) De har målat varsin Duva och Olly har även målat en trädgårdsorm. Färgerna vi har använt är vanliga akrylfärger. Visst är det vackra konstverk dom gjort. Duvorna är gjorda i betong och grundmålade vita.

20130908-195838.jpg

Sist men inte minst så har vi den här rackar’n som gräver, vi har fortfarande inte listat ut vad hans konstverk ska föreställa. Barnen har i alla fall använt dem som ugnar/grillar när de lekt ute. Mycket blomblad och geggamoja har tillagats där. Så fantasin är det inget fel på, och visst är det bra. Själv har jag haft en fundering på om Ghost vill att vi ska plantera ett äppleträd där kanske… Som sagt ingen aning vad dessa hålor ska bli:)

Nu kom jag på att inköp av Tulpanlökar måste göras, är det försent tror ni? Har ni någon favorit?

Ja det var allt för nu, jag ska bättra mig och komma med inlägg lite oftare. Var gärna på mig om ni tycker det dröjer:)

Kram Carolina

Kommentera

