Sårtvätt av ett annorlunda slag

Tårarna börjar rinna och saknaden efter dig vår lilla fina Albertina, gör sig påmind när man minst anar det. Idag var det en låt på radion som rev av lite på sårskorpan.

20131114-102803.jpg

Sitter i bilen och kör, så börjar de spela Sparvöga med Marie Fredriksson. Ja då är det kört, för denna låt har jag alltid gillat. Men när du för sju år sedan lämnade oss och min kropp så blev den en del av vår historia. Ett kapitel som jag gärna skulle vilja skriva om, men det går ju inte. Så jag får låta tårarna rinna, för det är ju bra att tvätta rent såren för att hålla infektioner borta. Det har varit många infektioner i detta sår under dessa år, men är lättare att hålla rent nu. Av djupa sår får man ärr sägs det, men detta sår blir aldrig ett ärr. Detta sår kommer aldrig läka helt, en skorpa kommer alltid finnas och detta för att det behöver spolas rent ibland. Så nu tvättar jag och pysslar (skriver av mig) om såret.

Varje sekund bildas det djupa sår hos många på vår jord, skänker en tanke och ett ljus till er alla.

Många tankar går till alla vuxna och barn i Filipinerna i detta nu. Hoppas nu att hjälpen når fram till alla så lidandet kan lindras. Jag hoppas att alla tycker hjälp ska ges var hän i världen det finns lidanden. Så tänk på att alla är vi någon, vare sig vi bor här eller där. För en Hållbar värld handlar inte bara om miljön, den handlar också om respekt för allt liv.

Kram på er

Carolina

P.s Nu har sårskorpan börjat att torka och jag är redo för dagen.

6 thoughts on “Sårtvätt av ett annorlunda slag

  1. Så fint du skriver. Jag fick två missfall innan vi fick vår äldsta dotter, och även om det var i tidigt skede har det satt djupa spår i mig. Tänker på dig och skickar en stor varm kram ❤

Kommentera

