Gör karamellstrutar att ge bort

Idag har jag gjort Karamellstrutar i vaxat papper och sedan fyllt med godis. De är till i morgon, då jag ska stå och sälja på Hyppeln. Där ska de ha Luciafirande och lite försäljning. Ska bli jättemysigt.
Strutar är lätta att göra och blir väldigt trevliga gåvor.
Först så klipper ni till papper i lagom storlek, sen så vrider ni dem som när man gör en hemmagjord sprits.

20131213-171758.jpg
Vaxpapper går inte att tejpa så jag viker dem i botten. Här ser ni hur. Man kan även tvinna dom, men jag tycker det blir finare så här.

20131213-172056.jpg
Här har jag gjort en med bakplåtspapper och tårtpapper.

20131213-173705.jpg
Jag har knutit olika snören på strutarna, på så sätt vet man vilka som är vad i. Om man ska göra många vill säga. Rödvitt för polkagrisar, brunvitt för pepparkakskola osv.
När vi hade vår butik (D.I.P) så var dessa Karamellstrutar mycket populära. Strutar av cellofan ville kunderna inte ha, så det var bara att göra dessa strutar för glatta livet.

20131213-174555.jpg
Så sätt igång och gör strutar. Fyll dem med julgodis och ge bort till nära o kära.
Kram Carolina

2 thoughts on “Gör karamellstrutar att ge bort

Kommentera

