Hortensia – Vit, Rosa eller blå?

Då har jag fått köpt årets första Hortensia, det blev en vit så nästa får bli rosa. Blå Hortensia kommer jag nog inte köpa, är inte så förtjust i blått. Men man vet aldrig, en ljusare blå kan ju funka.
Har precis givit den vatten då Hortensior ska hållas fuktiga, men ej stå i vatten. Det som är bra är ju att de kan stå lite längre in i rummet och vara vackra. Hortensian tycker om när det är lite svalare, så i fönster eller i direkt solljus är ingen favoritplats. Jag brukar sätta ut dom i trädgården när de blommat färdigt och det har blivit dax för utplantering av växter. När det är dax beror helt på var i landet man bor.
Idag tycker jag att du ska handla med dig en Hortensia hem, njuta av blomsterprakten och av deras vackra gröna blad som ger en känsla av grönskan som snart kommer finnas omkring oss.

20140225-125039.jpg

20140225-125123.jpg

20140225-125240.jpg

Å vad det är härligt när våren börjar närma sig, så nu ska jag se om det finns några trevliga trädgårdsböcker på Bokrean. Har du några tips? Kommer titta hos Adlibris. Men oxå hos vår lokala bokhandel, man vill ju att de mindre butikerna ska finnas.
Kram Carolina

2 thoughts on “Hortensia – Vit, Rosa eller blå?

Kommentera

