Jobbig murgröna och härliga Penséer

Det har varit fullt upp här och ingen inspiration att skriva,  så allt är som vanligt med andra ord. Har lite dåligt energiflöde då och då, men har lovat mig själv att det måste bli ändring på detta. Så nu gäller det att tänka positivt och hitta redskapen som hjälper och ger glädje, kraft och mod.

Jag skrev ju sist att vi skulle åka till Stockholm och gå på Nordiska Trädgårdsmässan, vi åkte upp och hade en supertrevlig helg. På Fredagen så var vi på mässan, fick handlat lite zinkbyttor och böcker men inte en endaste växt. Jag tyckte att mässan var sådär faktiskt, hade nog för stora förväntningar. När vi åkte därifrån så tänkte jag hur jag skulle sammanfatta mässan och det ord som kom upp var, rörig. Så det blev tyvärr inget inlägg den dagen, men lite instagram blev det iallafall. Så jag söker fortfarande efter vilka rosor och perenner som ska inhandlas. Men under tiden så får jag fortsätta med röjningsarbetet i den förfallna trädgården. Här ser ni vad som slits med, det tar lite tid om jag säger så.

20140404-181450.jpg
Röjning pågår

20140404-181545.jpg
Sakta men säkert så kommer det som murgrönan dolt fram. Det har varit rabatter uppbyggda i olika nivåer. Jobbigt är det, men blir säkert bra när det är klart.

20140404-181949.jpg
Imorgon blir det plantering av lite Penséer i kockumsbyttan. Visst är de vackra, vårens budbärare. Hos Blomsterfrämjandet kan ni läsa på lite om dessa glädjespridare.

20140404-182216.jpg

20140404-182512.jpg
Men nu avslutar jag och gubben dagen med lite rosa bubbel, sen dusch och fredagsmys med trollungarna.

Önskar er en underbart härlig helg.

kram Carolina

Kommentera

