Sakta men säkert…

…börjar rabatterna ta form. Nu har de gamla rabatterna röjts fram och fått lite nytt utseende.
I fredags blev det ett besök hos lokala trädgårdshandeln Strandblomman, där det inhandlades lite av varje. Här på nätet hade jag sökt efter en clematis som skulle kunna klättra rejält, läste lite om Paul Farges även kallad Summer Snow på Odla.nu. Men det finns ju så många och vackra sorter att det är svårt att välja.
Så går jag runt på uteavdelningen bland alla växter, konstaterar att jag vill ha väldigt väldigt mycket och kan ni tänka er där står den! Paul Farges! Den bara står där och väntar på mig, det måste betyda att det var denna sort som jag skulle ha.
Så i helgen lades det upp stenar för att få djup och olika nivåer, sen massor av jord. Äntligen dax att få sätta ner plantorna, vilken lycka att ha kommit så långt. Gubben kom med lite Cava, så vi firade vårt trädgårdsarbete.
Nu kan vi bara hoppas att växterna kommer att trivas hos oss:)

20140428-210353.jpg

20140428-210419.jpg

20140428-210518.jpg
Ser inte mycket ut för världen nu men om några år kanske:)
Blir säkert fler bilder under dessa härliga månader som vi nu har framför oss.
Kram Carolina

Kommentera

