DIY av gammal skjorta

Idag var det dax att ta tag i ett av alla påbörjade projekt, Gubbens gamla skjorta. Jag har klippt den i flera olika delar, då det ska testas lite olika idéer.
Så nu ska gammalt bli nytt, lite remake med andra ord.
Först ut var armarna och ryggen, ville prova om det gick att göra ett par baggybyxor till stora trollungen. Det funka! Jag fick ihop det utan några hål och arga ord. Kanske inte helt perfekta men dom är färdiga. Kan hända att jag ändrar någon detalj eller så gör jag det inte. Nu kan jag iallafall bocka av en av alla idéer.

20140513-205106.jpg

20140513-205732.jpg
Högst upp sydde jag på ett annat tyg, från gömmorna i skåpen. I midjan syddes en kanal där jag drog igenom ett band, som används till att väva trasmattor med.

20140513-210924.jpg
Kolla runt halsen, där sitter kragen. Detta tyckte trollungen var kul:)

20140513-211050.jpg
Vi får se vilken av de andra idéerna som står på tur nu, fast inte ikväll. Nu ska jag faktiskt lägga ut en bild på Instagram oxå, är ju med i @ingenvanligdag ‘s fotoutmaning och dagens tema är #nytt. Så då tycker jag det passar att lägga ut en bild på dessa brallor.

Kram
Carolina

Kommentera

