Hur få syrener att hålla längre?

Godmorgon, jag sitter nu i soffan och njuter av morgon kaffet. Gubben fixar kaffe innan han går till jobbet, så bara för mig att njuta.
Idag ska vi baka till Olly’s fotbollslag, klubben har poolspel imorgon.
Klockan 5 är det dax för mig och Ghost att vara på Hundens Hus. Det är träff för medlemmar och idag ska Ghost få testa på lite nosarbete.
Jag hoppas att vädret klarnar upp och att vinden mojnar, så jag och lilla Trollungen kan vara ute och njuta.
Syrenerna blommar för fullt, det är så vackert och luktar underbart. Men visst är det tidigt, brukar väl blomma i slutet av Maj. Ska ut och plocka några för att sätta i vas. De jag tog in i början på veckan hänger nu och behöver bytas ut. Syrener gör ju gärna det, vissnar fort! Finns det några Husmorstips så de kan hålla sig lite längre? Har du några tips?

20140516-071226.jpg
Mmm vad de doftar gott…

20140516-071347.jpg

20140516-071526.jpg
Fick bli lite syrener inne i badrummet oxå.

Nu tänker jag fylla på kaffemuggen och ge mig ut trädgården en stund. Sen blir det att väcka trollungarna och stora ska till skolan.
Kram
Carolina

Kommentera

