Skapa en Gravdekoration

Nu har jag varit off ett bra tag från sociala medier, inspirationen och energin har inte riktigt varit på topp. Så kan det bli ibland, men ska försöka jobba på detta.

Så nu har jag gjort en dekoration till graven inför allahelgonna. Tänkte visa er den och vad jag använt, kanske inspirerar jag dig att skapa en egen.

Du behöver ståltråd, tänger, tyg (jag har använt jute), mossa, taklök, plättar i luften, stenar.

Här ser ni stommen jag gjort av grövre ståltråd. Börja först med en ring och böj sedan till halvcirklar att fästa omlott runt ringen. Klipp sen ut en cirkel i tyget som är lite större än ringen, tråckla sedan den runt ringen med tunnare ståltråd.

IMG_2161.JPG

IMG_2167.JPG

Nu är det dax att vira mossa runt alla halvcirklarna, jag valde att blanda vanlig mossa och vitmossa. Lägg sedan lite mossa i tyget, vira lite ståltråd runt taklökarna och sätt ner dom i mossan, förankra dom med änden av ståltråden som du trär ner genom tyget till undersidan. När alla är på plats så tvinnar du ihop ändarna på undersidan. Nu kan du dekorera med övriga dekorationer om du vill. Jag använde lite silverfärgad ståltråd, vita stenar och lite plättar i luften som jag drog upp så det kom med lite rötter.

IMG_2174.JPG

IMG_2179.JPG

Lycka till och kom ihåg att det ska vara roligt att skapa. Varför inte samlas några stycken och skapa tillsammans, det är så mycket roligare.

Jag gjorde som sagt min för att lägga på graven, men den blir ju en fin dekoration vid entrén eller på en bricka inne.

Kram på er

Carolina

Kommentera

