Njut av vintern med Tulpaner

Det går långt mellan inläggen här, men rätt som det är så kommer det upp ett:) Och här kommer ett litet inlägg med Tulpaner.

Nu när Julen är nedpackad börjar den ”jobbiga” längtan efter våren, särskilt när det inte är någon riktig vinter. Jag tycker egentligen om vinter om den är vit och kall, men det är så sällan vi får några vackra vintrar här ute på öarna.

Vaser plockas fram igen och nu får de fyllas med Tulpaner, härligt. Idag så blev det dax att skapa och ta kort för att visa och kanske även inspirera dig att njuta av vintern tillsammans med Tulpaner.

2015/01/img_2411.jpg

2015/01/img_2368.jpg

2015/01/img_2357.jpg
På detta fatet är lite av vad jag använt för att dekorera en kransstomme:
Ståltråd i silver, Tulpanlökar (som jag missat att sätta), Tulpaner, små rör till snittblommor, grenar från Trollhassel.

2015/01/img_2390.jpg

2015/01/img_2396.jpg
För att dölja plaströren så använde jag bladen från tulpanerna och virade runt.

2015/01/img_2380.jpg Fyllde min underbart kitschiga vas med tanken att tulpanerna ska länga och hänga sig över kanterna.

2015/01/img_2406.jpg Här har jag använt en stor och vacker snäcka som vas, kanske något för dem som vill ha marint som tema på en bordsdukning.

Hoppas du fått lite inspiration och på återseende.
Kram Carolina

2 thoughts on “Njut av vintern med Tulpaner

Kommentera

