Baka, baka kaka.

Igår så var det släktkalas för lilla trollungen som fyllde 5år. Huset fullt av liv och rörelse, mysigt. Jag bakade typ hela dagen lång. Malvina är inte så förtjust i sylt och marsipan, så hon och storasyster med hjälp av kusin Tuva fick göra marängtårta. (Köpta bottnar). Så här blev den.

  
Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle prova på en chokladkaka från Lantliv nr.5. Den fick jag bakat och god blev den. Sen testade jag oxå på en Raw Food kladdkaka och Chokladmousse, de blev goda. Det som är med kladdkakan är att det blir lite smak av mandelmassa, då det är mycket mandel i. Annars tycker jag att de blev bra, kraftig och mäktig smak så man behöver syrliga bär som väger upp. Recept hittade jag på Mattias Kristianssons sida, Bake My Day.

  
Mycket choklad blev det, men det är ju gott. Jag bakade även rulltårtan som jag visade här. Så enkel men omtyckt.  I ett annat inlägg ska jag skriva ner recepten åt er.
Kram Carolina

Kommentera

