D.I.Y och Barnkalas

Nu är sista kalaset avklarat för minsta Trollungen, som hon hade tillsammans med en kompis. Rekommenderar starkt att ha barnkalas ihop, man är flera som fixar och det är oftast samma kompisar som bjuds. En bra sak till är att det blir fler fria helger att njuta av. Tjejerna ville ha sjörövartema på kalaset och visst man kan shoppa loss, köpa allt som finns inom detta tema. Men det behövs inte, för barnen räcker det oftast att man pyntar lite. Vi har det så bra att man kan hyra bollklubbens lokal till en helt ok summa. Vi bjöd på korv m. bröd, glass, maränger, kakor och innan hemgång en bana med plankgång för att få sin godispåse. Som dekorationer hade vi piratflaggor, ballonger och små mini flaggor till glassen och godispåsarna. Jag gjorde oxå girlanger typ av mattrasor. Mer behöver det faktiskt inte vara. 

Ni får ursäkta dåliga bilder, men datan är inte riktigt på humör just nu… Fast det är den typ aldrig nu förtiden.

  
Som ni ser så har jag spänt upp ett snöre, sen har jag tagit Mattrasor och knutit på längs hela snöret. Jag gjorde banden dubbla och drog ändarna genom sin ögla med snöret emellan. Ja svårare än så behöver det inte vara:)

  
Här är de uppsatta tillsammans med svarta ballonger kronorna som finns i lokalen är gjorda av armeringsnät och ljusslingor. 

 

Jättedålig bild… men ni ser ju lite hur det blev med mattrasor på snöre (girlang). På borden så använde vi mina linnetyger istället för pappersdukar, det gjorde jätteskillnad tycker jag.

Ja det var en liten inblick på vad det har pysslats med denna helg, ja just det här har ni en som inte fick vara med på kalas, trots att han klätt upp sig så fint.  

 

Önskar er nu en skön Söndagskväll, nu kryper jag upp i soffan och vilar benen.

Kram Carolina

Kommentera

