Här och nu

Vilket underbart höstväder vi har, eftersom det är höstlov så är trollungarna hemma med mig. Ja den lilla trollungen är ju med mig annars oxå. Vi står just nu och stampar på samma ställe känns det som, kanske blir det nya framsteg när lovet är slut och vi fortsätter med vår ”inskolning” på förskolan igen. Här och här har jag skrivit lite om detta. Men nu slappnar vi av, njuter av varandra. Försöker vara här och nu, så får vi gå tillbaka till verkligheten på Måndag.

Vi har nu kommit hem efter två timmars klättrande i berg och träd. Lite av naturens pysselmaterial fick följa med hem. För nu behöver vi komma igång med skapandet då det snart drar igång med kransdekoreringar inför Julen.

  
Nu njuter jag av gott kaffe som jag har smaksatt, det är krydda med bl.a. kanel och kardemumma i. Jag stör bara lite över kaffet innan jag brygger det. Blir gott när man inte har någon kaka att mumsa på. Till Julen kan man blanda i lite pepparkakskryddor och vips så har man lite Julkaffe.

Kram Carolina

Kommentera

