Tålamod köpes!

Vi har nu gått in i November månad och det är fortfarande jobbigt för minsta trollungen och vår familj. Känns som det hållit på en evighet och att det kommer hålla på så här ett bra tag till. Tålamodet tryter och humöret åker berg och dalbana. En dag upp och en dag ner. Just nu känns det som fler ner än upp. Fokusera på jobb är inte lätt, kan knappt förflytta mig mellan rummen utan att hon frågar: Vad ska du göra mamma, vart ska du gå?. Det är svårt att tänka och försöka planera jobb när det är så här.

Tipsen från pedagoger är som sagt att vi ska göra som en inskolning på nytt på förskolan och att det inte får vara för roligt hemma (Under arbetstid). Det är inte lätt kan jag säga, helst inte denna tiden som kommer då här ska dekoreras kransar och skapas inför workshops i Kransdekorering som jag håller i. Just nu känns det som det här med förskolan bara stressar mer än det hjälper, jag blir totalt ofokuserad och orkeslös. Bättre hålla henne hemma och så får det bli som det blir… jag vet att det inte hjälper oss ett dugg, då kommer jag absolut inte kunna jobba. För även om jag jobbar mest hemifrån så behöver man iväg på olika saker ibland och det går inte som det är just nu. Jag är glad att kunna komma iväg på Yoga en kväll i veckan.

I morgon ska vi träffa en barnpsykolog och jag hoppas vi får med oss ”redskap” på hur vi ska hantera och hjälpa henne, med sin separationsångest och sitt kontrollbehov. För det är vad vi tror hon har. Det är inte lätt att se och gå ifrån sitt barn när det får ångest. Skitjobbigt är det faktiskt.

Nä fy vad negativ jag är nu, men det är skönt att få skriva av sig lite. Ska leta fram lite positiv energi och se till att få fixat lite dekorationer inför workshops och till försäljning. Tror jag ska fråga Trollungarna om dom kan dela med sig av sin kreativitet och skaparglädje.

Målning av Malvina 5år

Kram Carolina

3 thoughts on “Tålamod köpes!

  1. Underbart rakt och verkligt inlägg 😉 man blir ju lätt trött i social media där allt och alla ska vara fejkat perfekta under photoshop masken Fram för mer mänsklighet 🙂

    Love M

    • Tack Maria
      Ja här blandas det hej vilt:) Både upp och nedgångar. Som företagare ska man ju inte visa upp en ”dålig” sida, men jag är mitt företag och företaget är jag.
      Kram och tack igen
      Carolina

  2. Pingback: Pyssla och bli positiv | cSkapar

Kommentera

