Kreativt kaos

Försöker få igång kreativitet och energi, då det har varit för lite av dessa två ett tag nu. Vi kämpar som sagt på med vår minsta trollunge som tidigt i höstas fick separationsångest, den tuffare varianten. På detta så blev det även en släng av kontrollbehov. Nu har vi iallafall kommit så långt att hon kan gå till förskolan och vara där i 3 timmar utan att vara ledsen. Det är skönt. Det som är tufft är att försöka jobba när man har en liten runt sig nästan hela tiden. Men som sagt vi är på väg åt rätt håll och det känns bra.

Mycket tänka, lite göra. Så kan jag inte ha det, nu är det dax att kicka igång kreativiteten och köra. På mitt arbetsbord är det en salig röra just nu, i hela arbetsrummet faktiskt. Här samsas naturtomtar, grenar, växter, färg och några kartonger med doftljus.

Idag blev det test av äggtempera färg på tub från Rowney. En spånkorg fick ställa upp som testmodell. Blir nog fler som blir målade, då jag säljer lite produkter och växter på olika events. Nästa är gång är på Lucia. Då jag insett att äldre ting och interiörer ligger mig varmt om hjärtat, så har lusten att lära mer om detta vuxit sig starkare. Vi får se vad som händer. Gå några kurser om äldre målningstekniker kanske? Vem vet vad som händer i framtiden, nu tar jag en dag i taget och så får vi se.

  
Kreativt kaos var det här och nu dax att hämta trollungar, så får ”städa” vid senare tillfälle.

Kram Carolina

Kommentera

