Stearinljus – ett bra val!

Förra året valde jag att bara tända stearinljus här hemma, då parrafinljus avger bl.a dessa ämnen: Toulen och bensen. Dessa ämnen är inget bra för hälsan. Att tända ett litet paraffinljus då och då är väl inga problem, men varför välja det när man kan köpa renare produkter och hjälpa till att påverka. Alla bäckar små… I år valde jag även att sälja ljus och värmeljus utav stearin när jag haft workshops m.m. Ett litet tips till er är att ge stearinljus som julgåva eller paket, de kommer ju till nytta och inte bara en ytterligare pryl i skåpet.

Jag tycker om gamla fotogenlampor och skulle gärna vilja ha miljövänlig lampolja, jag har tyvärr inte hittat det, är det någon som har tips så mottages det tacksamt.

På bloggarna Ekopappan och Two Green Spirits kan ni läsa mer om varför ni ska välja ljus av Stearin istället för Paraffin.


Julkorg

Lämna en kommentar