Tomten kom tidigt i år

Jo det är sant Tomten har fixat julklappar tidigt till mig, en hel vecka innan Julafton. Två böcker har jag fått i Julklapp eller det var kanske som adventsgåva, spelar ingen roll vilket. Så nu vet jag att det blir mycket sittande och liggande under julen, bäst att förvarna gubben att jag blir mer disträ och latare än vanligt.

Böckerna som jag fått är:

  1. Energiboken – Energieffektivisering för småhusägare, av Svenska byggnadsvårdsföreningen
  2. Jordens Färg, av Milis Ivarsson och Frida Hafvenstein

Smygbläddrat lite men vågar nog inte fortsätta, för då är risken stor att här inte kommer upp något julpynt. Så nu får jag lov att gömma undan dom tills granen är klädd och julpyntet har hittat sin plats.

Bok, Jordens Färg
Nu är det dags för mig och stora trollungen att åka och handla lite julklappar. Hur är det för er, är ni klara med julklapparna?

Kram Carolina

Kommentera

