Boosta med Kreativitet

Sen minsta trollungen började sin mycket jobbiga ”fas” i höstas så har all min kraft gått till att fokusera på att hjälpa henne och att få vardagen att fungera. Nu går det så mycket bättre och denna veckan har vi ökat på tiden på förskolan, så nu är hon där från 8-14. Nu kommer mitt ”jag” ikapp och märker att de här månaderna har tagit på kraft och energi. Så nu blir det till att leta boost och pepp åt självförtroendet. Sätter oftast en press på mig själv att allt måste vara perfekt från början, även om det är något jag  aldrig gjort förut. Helt vansinnigt eller hur, måste ju lära för att kunna och våga göra. Så släppa på kraven och våga mer kan ju vara en bra start.

Börjar med det kreativa och låter barnen och deras fantasi bli inspirationen. Nu har vi skaffat en kategori på Pinterest som vi kallar Kreativa Klubben, där får barnen pinna olika projekt som de vill göra. Vi kommer måla och pyssla, bara göra och inte tänka så mycket. I helgen blev det akvarellmålning, de ville göra fingerfigurer. Det målades även blommor och annat fint.

Kreativa klubben
Nu ska jag först göra lite kontorstjänst, sen hämta barn och låta kreativiteten komma fram.

Kram Carolina

One thought on “Boosta med Kreativitet

  1. Pingback: Så några frön | cSkapar

Kommentera

