Trendigt DIY – Läder på glas.

I dag tänkte jag ge er ett enkelt och trendigt DIY tips, med läder och återbrukade glasburkar. En trend som håller i sig 2016 är läder, man ser det på möbler och inte minst på många inrednings prylar. Då det även är stort med glas så tänkte jag visa på enkla vaser att göra trendiga.

DIY - Glas, läder
Det här har jag använt:

DIY - vas med läder

Läderband, lädersnöre, håltagare, limpistol, sax och olika glasburkar

Läderband och lädersnöre kan du hitta i de flesta pysselbutikerna, eller kanske har du några gamla skärp som du kan använda. Jag måttade med bandet runt burkarna, klippte av i önskad längd. På en glasburk så var det kvar fula märken som jag inte fick bort, så där satte jag fast en läderbit ovanpå och små avklippta bitar som extra detalj. Runt halsen där spåren för locket är fick det bli ett lädersnöre.

DIY - Läder, vas  På en burk blev det bara bandet runt och inga övriga detaljer, helt stilren och enkel. Till denna och den andra så delade jag läderremmen. Man kan såklart köpa i olika bredder, men jag använde det som fanns hemma. På den andra så gjorde jag bandet lite kortare och fixade hål på varje sida där jag drog snöret igenom, så fick det bli en liten dekoration. Alla banden har jag limmat med limpistolen, tycker det är smidigt och så är det lätt att plocka av om man tröttnar.

DIY - Läder, vas
Jag har en stor glasburk där jag och barnen lägger slipat havsglas som vi plockat och samlat på oss under våra strandpromenader. På den så passade läderbandet perfekt, jag klippte den ena kanten i zick zack mönster. På denna limmade jag bara där banden överlappar varandra.


Detta var ett väldigt enkelt och roligt sätt att förändra och återbruka på. Så prova, man behöver inte alltid inhandla det senaste utan man kan enkelt fixa det själv.

Nu dags för en söndagspromenad, ha nu en riktigt skön Söndag!

Kram Carolina

Kommentera

