Kransar – Enkelt DIY

Nu har jag haft ett härligt sommarlov med barnen och det är dags att komma igång igen. Haft en mjukstart efter ledighet, minsta trollungen har nu skolats in på fritids och börjat i förskoleklass. Var beredd på att få vara med henne där ett tag, men nej då hon tycker det är så kul nu. Måste säga att det känns så skönt att det funkar nu.

Vi har underbart väder här ute på öarna. Så då passar det perfekt att gå ut och plocka lite blommor till kransar, jag tänkte visa er hur enkelt det är att göra fina kransar.
Jag har valt Hortensiablommor som börjat att torka, sen lite murgröna och annat grönt.


Jag använde dessa virade kransar som är dekorativa som de är men också perfekta att dekorera. Det är bara att sticka igenom stjälkar och kvistar, behöver inte vira med ståltråd.


Här var jag bara tvungen att ha med lite lavendel, då jag har flera plantor som blommar så vackert just nu.

Det som är så bra med hortensian är att man kan plocka av små buketter i den stora, så man får ut väldigt många knippen på detta sätt. Ett tips om ni har trädgård är att plantera växter som blir fina i olika arrangemang och gärna flera av varje sort. Jag brukar bli väldigt snål på att plocka in, då jag tycker de är så vackert när de blommar. Då är det bra att ha många av varje, så kan man skörda lite här och lite där utan att blomsterprakten går förlorad.

Kram Carolina

2 thoughts on “Kransar – Enkelt DIY

Kommentera

